اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 30616
1397/09/10 - 11:31
هموار شدن راه برای تولید گوشت های آزمایشگاهی

مقامات آمریکایی جمعه گذشته با تولید آن چه محصولات غذایی کشت شده از سلول های جانوری است موافقت کرده اند تا راه برای تولید آن چه گوشت آزمایشگاهی نامیده می شود در ظروف آزمایشگاهی هموار شود.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دپارتمان کشاورزی و هم چنین سازمان غذا و داروی آمریکا با هم به توافق رسیده اند تا تجربیات شان در زمینه تولید محصولات غذایی تولید شده از سلول های جانوری را به اشتراک بگذارند. در حالی که جزئیات تکنیکی این محصولات هنوز ثابت نشده است اما FDA به دنبال یافتن منبع سلولی مناسب از سلول های بنیادی و تمایز آن ها به سلول های تخصص یافته است. در واقع، تاکنون چندین استارت آپ در زمینه تولید گوشت های آزمایشگاهی فعالیت کرده اند اما تقریبا در همه آن ها هزینه تولید محصول بسیار بالا است و هنوز هیچ کدام به یک محصول قابل فروش دست نیافته اند.

شرکت مواد غذایی "جاست"(Just) که در کالیفرنیا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال جاری، گوشت آزمایشگاهی را به بازار عرضه کند و در جستجوی یافتن سازمان‌هایی برای همکاری است.

شرکت‌های دیگری مانند "ممفیس میتز"(Memphis Meats) و "موسا میت"(Mosa Meat) در هلند نیز پیشتر برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول تلاش کردند.هدف از تولید گوشت مصنوعی، توقف کشتار حیوانات و تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت، تولید پروتئین کافی برای جمعیت در حال رشد جهان است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved